Négyszáz lóval
2005.03.10. 16:37
A Maserati Gransport tulajdonképpen a Coupé erősebb, sportosabb, keményebb hangolású és egyben drágább változata.
Négyszáz lóval
A Maserati Gransport tulajdonképpen a Coupé erősebb, sportosabb, keményebb hangolású és egyben drágább változata.
Nem szokás a nulláról százra gyorsítás idejét századmásodperc-pontossággal megadni, de a Maserati most a Gransporttal kivételt tett. Talán azért, mert a kocsi Ferrari-eredetű V8-as motorja 10 lóerővel erősebb lett, és némiképp megcsappant a kocsi légellenállása, így a manőver ideje 4,85 másodpercre csökkent. Nem mintha a Maserati Coupé 4,9 másodperces értéke túl gyenge volna... A motor és a kipufogórendszer átalakítása sokkal inkább formálta az autó karakterét.
A hang őrületes, ha az autót (pontosabban az elektronikusan szabályozott Skyhook-futóművet és az automatizált Cambiocorsa váltót) "sport" üzemmódban használjuk. A váltó mintegy harmadával rövidebb idő alatt kapcsolja a fokozatokat, de akár hagyatkozhatunk az automatikus üzemmódra is, ha épp relaxálni szeretnénk. Egy-egy visszaváltás közben a motorelektronika szorgosan adagolja a gázfröccsöket a 400 lóerős orrmotornak, tehát a Maserati-atmoszféra ilyenkor is adott.
A futómű és a kormányzás nem csak az érzékekkel játszik, hiszen a hátsókerékhajtású gép a 10 milliméteres ültetés, a kemény csillapítás és a különösen alacsony oldalfalú gumik révén az egészen durva kormánymozdulatokat is kezesen fogadja. Az elektronikus stabilizálás pedig a kívánt szinten avatkozik be a vezetésbe.

|