Intruder
Cruiser
A külsõ
teljesen új, Suzukis, és neked való. Az M800 formája az új lámpáknál és
fordított villáknál indul, a folytatódik a motor szívében dobogó hagyományos V
motorral, hogy eljusson a hátsó sárvédõhöz.
Az acélból
készült dupla bölcsõváz letisztult formát ad a motornak. A hátsó felfüggesztés
(központi rugós tag) egy olajcsillapítású, tekercsrugós felfüggesztéssen
keresztül kapcsolódik a vázhoz. A hajtás a hátsó kerékre egy erõs
kardántengelyen keresztül jut el.
A váz
alacsony és hosszú kialakítást kapott, a keréktáv 1655 mm, az ülésmagasság pedig
700 mm, így élvezetes utazást biztosít. Méretei ellenére a motor hossza és
szélessége belül marad az ideális határon, így parkoláskor és a városban is
kellemes és kezelhetõ marad.
Az elsõ
felfüggesztést 41 mm-es, fordított teleszkópos, tekercs-rugós megoldással látták
el, így kategóriájában õ az egyetlen, amelyik fordított teleszkópokkal
rendelkezik.
A gumik belsõnélküliek, amelyeket öntött alumínium kerekekre
szereltek, elöl 16, hátul 15 collos méretben. Elöl szimpla-tárcsa, hátul dobfék
biztosítja a lassulást illetve a megállást.
A V-motor a klasszikus krómozott
illetve fekete stílusjegyeket viseli magán, külsõre utánozva a régi léghûtéses
motorok kialakítását. A krómozott csövek és légszûrõfedelek markáns kontrasztot
képeznek a fekete motorburkolatokkal.
A 15,5
literes üzemanyagtartály gyönyörû cseppformájával csodálatosan belesimul a vele
egy ívben hajló kormány és az ellentétes ívet formázó ülés közé. A klasszikus
stílusú, gyönyörû sárvédõív modern LED-es lámpát foglal magába.

Cruiser-örökség, Suzuki-feljlesztés
A négy
ívben hajlított kormány egy masszív talpra csatlakozik, a sebbességmérõt pedig
középen, jól leolvashatóan helyezték el. A visszajelzõlámpák a tank középsõ,
krómozott részén kaptak helyet, a fényszóró pedig cseppformájú, krómozott házba
kerültek. A töltény alakú irányjelzõk fokozzák a motor markáns arculatát.
Egyetlen
részletet sem hagytak figyelmen kívül az Intruder M 800-on. A kürtöt a hûtõ mögé
rejtették, a váz nyakhegesztését szintén burkolat takarja.
Az M800 az
agresszív markáns külsõt kombinálja a Suzuki hi-tech örökségével. A 805 ccm-es V
erõforrás folyadékhûtéses, elektronikus üzemanyag-befecskendezést kapott,
amilyet a bajnok GSX-R sportmotorok is használnak. A befecskendezõ rendszer is
nagyban hozzájárul a motor nyomatékosságához, már alacsony fordulattól, de
elõnyei még folytatódnak: alacsony üzemanyag-fogyasztás, és alacsony
károsanyag-kibocsátás.
A
motor-elektronikához kapcsolódó szenzorok érzékelik a beömlõ levegõ, valamint a
hûtõvíz hõmérsékletét, a légnyomást, a motorfordulatszámot de még a
pillangószelep állást is.
Az ECM (Engine Control Module - Motorvezérlõ
elektronika) 32 biten kezeli ezeket a beérkezõ információkat és vezérli a
befecskendezést, illetve a gyújtást, hogy a motor a lehetõ leggyorsabban
reagáljon a gázadásoknál, illetve csökkenhessen az üzemanyag-fogyasztás, és a
károsanyag-kibocsátás. A többfuratú befecskendezõ-fej szemben a konvencionális
injektor-fejekkel apróbbra porlasztják az üzemanyagot, ami jobb keveredést
eredményez.
Az M800-as
a legmodernebb, dupla pillangószelepes (SDTV) digitális benzinbefecskendezõ
rendszerrel rendelkezik. Az SDTV rendszer mindegyik szívótorokban egy második
pillangószelepet is használ. Míg az egyik szelepet a vezetõ a gázkaron keresztül
mozgatja, addig a másikat az ECM szervómotor segítségével szabályozza,
fenntartva az állandó áramlási sebességet változatos mûködési körülmények esetén
is. Ezt a modellt is ellátták a Suzuki speciális PAIR rendszerével (Suzuki
Pulsed AIR - Szakaszos, másodlagos levegõ-befecskendezõ), az emisszió további
csökkentése érdekében. A PAIR rendszer tiszta levegõt enged a
kipufogó-csatornába, hogy elégesse a robbanás után fennmaradt
szénhidrogéneket.

Az Intruder
M 800 kombinálja a hagyományos cruiserek legjobb stíluselemeit, valamint a magas
technikai színvonalú Suzuki fejlesztést. Így válik egyedülállóvá a
kategóriájában, markáns kinézetével és gyönyörû vonalaival.
A motorhoz
számos kiegészítõ is megvásárolható, amelyek még egyedibbé és különlegessé
teszik a minden igazi cruiser-rajongó számára. A 800-asok táborában egyedül az
Intruder M 800 nyújtja mindazt az érzést, amit rajta kívül egy cruiser
sem.
Mûszaki
adatok
motor típusa: |
4 ütemû,
vízhûtéses, OHC, 2 hengeres |
lökettérfogat: |
805
köbcentiméter |
teljesítmény: |
|
nyomaték: |
|
furat x löket: |
83,0 x 74,4
mm |
sûrítési viszony: |
|
keverékképzés: |
üzemanyag
befecskendezés (34 mm) |
váltó: |
5 sebességes
mechanikus |
váz: |
dupla bölcsõ
acél váz |
villaszög,utánfutás: |
32,3 fok / 141
mm |
teljes hossz: |
2370
mm |
teljes magasság: |
1130
mm |
teljes szélesség: |
860
mm |
tengelytáv: |
1655
mm |
hasmagasság: |
|
ülésmagasság: |
700
mm |
száraz tömeg: |
245
kg |
felfügesztés: |
elöl:
fordított teleszkópos, tekercs-rugós hátul: központi rugóstag,
olajcsillapítás, tekercsrugó 7 állásban állítható
rugóelõfeszítés |
fék: |
elöl: 2
dugattyús féknyergek, 300 mm-es tárcsával hátul: 180 mm-es
dobfék |
abroncsok: |
elöl:
130/90-16M/C hátul: 170/80-15M/C |
gyújtás: |
|
üzemanyagtartály: |
15,5
liter |
színek: |
fekete kék piros
|