DR-Z 400 SM K5
2005.01.26. 21:37
Olyan mozgékony, amilyennek kinéz
A Suzuki DR-Z 400 SM üdvözöl téged a supermoto világában. Egy kiegyensúlyozott, fejlett technológiával bíró, kifinomult motorkerékpár vár téged, amely ügyesen ötvözi a terepmotorozás és az utcai motorozás lényegét. A motort tervezése során csodálatos összhangba került motor ereje, a kezelhetõsége, és stílusa. Kifinomult, hosszú rugóúttal bíró felfüggesztés, és hibátlan off-road pedigré.
|
Olyan
mozgékony, amilyennek kinéz A Suzuki DR-Z 400 SM üdvözöl téged a
supermoto világában. Egy kiegyensúlyozott, fejlett technológiával bíró,
kifinomult motorkerékpár vár téged, amely ügyesen ötvözi a terepmotorozás és az
utcai motorozás lényegét. A motort tervezése során csodálatos összhangba került
motor ereje, a kezelhetõsége, és stílusa. Kifinomult, hosszú rugóúttal bíró
felfüggesztés, és hibátlan off-road pedigré. |
A DR-Z 400
Supermoto alapja az a 400-as négyütemû egyhengeres blokk, amelynek külmérete nem
nagyobb mint egy hagyományos 250 ccm-es crossmotor.
Tehetséges
tervezõk csapata összehangolt munkájának köszönhetõen a motor minden részletében
jól kidolgozott, könnyebb és hatékonyabb lett. Így például száraz olajteknõ
alkalmazásával a forgattyúsház kisebb lehet, (az olajtartályt a vázba
integrálták) így a vázban lentebb kerülhet, ami alacsonyabb súlypontot
eredményez.
Erõs,
kompakt motor, keskeny könnyû vázban
A motor
idom-kialakítása a DR-Z korábbi modelljén, a DR-Z 400 S-én alapszik, és a lehetõ
karcsúbbra alakították a fõbb részek közti átmeneteket. Mindez egy könnyû és
karcsú váz köré épül, amely vékony falú, króm-molibdén ötvözetbõl készül, míg a
segédváz alumínium ötvözet. Elöl hosszú rugóúttal rendelkezõ fordított Showa
teleszkópok mûködnek, amelyek a Suzuki korábbi sikermodelljébõl, az RM 250-bõl
származnak. A Kashima-bevonat a villák külsõ felületén pedig még tökéletesebb
mûködést garantál.
A hátsó
felfüggesztés állítható rugó-elõfeszítéssel, hosszú rugóúttal, és lökésgátlóval
biztosítja a tökéletes útfekvést, amelyhez alumínium-önvény lengõkar
csatlakozik. A Hátsó felfüggesztési rendszer is az RM szériából származik,
amelyhez széles alumínium-keréktárcsákat szereltek, 17" radiál gumikkal.
A
világítást 60/55W halogénizzókkal oldották meg, a multifunkciós
folyadékkristályos kijelzõ könnyen olvasható, mutatja többek közt a sebességet,
a megtett utat, órát, sõt stoppert is.


Erõben
nagy, nem méretben
Erõs, de
nem nagy. A kompakt, kis tömegû vázba rejtve egy nagyerejû gép dolgozik. A furat
90 a löket 62,6 mm, ami 400 cm3-es lökettérfogatot eredményez. A motor felül
vezérelt fölül szelepelt dupla vezérmûtengelyes megoldású, 4 nagyméretû
szeleppel. A beömlõszelepek 36 a kipufogószelepek 29 mm átmérõjûek.
A kovácsolt
dugattyúk 10%-kal könnyebbek a hagyományos módon készülteknél, aljukat pedig
külön olajfecskendezés hûti. A hengereket SCEM bevonattal látták el (Suzuki
Composite Electrochemical Materials - vagyis a Suzuki speciális hengerfal
bevonata) amely csökkenti a súrlódást és jobban elvezeti a hõt.
A
motorvezérlést a DC-CDI gyújtásrendszer irányítja, amely egyúttal figyeli a
pillangószelep-állást, a motorfordulatszámot, és ezekhez állítja a
gyújtást.
Mûszaki
adatok
motor típusa: |
4 ütemû,
vízhûtéses, DOHC, 1 hengeres |
lökettérfogat: |
398
köbcentiméter |
teljesítmény: |
|
nyomaték: |
|
furat x löket: |
4 ütemû,
vízhûtéses, DOHC, 1 hengeres |
sûrítési viszony: |
|
keverékképzés: |
Mikuni BSR 36
karburátor |
villaszög,utánfutás: |
26,3 fok / 94
mm |
váltó: |
5 sebességes
mechanikus |
váz: |
dupla bölcsõ
acél váz |
teljes hossz: |
2220
mm |
teljes magasság: |
1185
mm |
teljes szélesség: |
870
mm |
tengelytáv: |
1460
mm |
hasmagasság: |
|
ülésmagasság: |
890
mm |
száraz tömeg: |
134
kg |
felfügesztés: |
elöl:
fordított teleszkópos, tekercs-rugós, 15 állásban állítható nyomó és 19
állásban állítható rugó-elõfeszítés
hátul: központi rugóstag,
olajcsillapítás, tekercsrugó, 21 állásban állítható rugóelõfeszítés, nagy
sebességû csillapítás 3,5 fordulat kis sebességû csillapítás 20 fokozatban
állítható |
fék: |
elöl: 2
dugattyús féknyergek, 310 mm-es tárcsával hátul: 2 dugattyús 240 mm-es
tárcsával |
abroncsok: |
elöl: 120/70
R17M/C 58H hátul: 140/70 R17M/C 66H |
gyújtás: |
|
üzemanyagtartály: |
10
liter |
színek: |
sárga fekete | |
|