Padlógáz

Welcome  

 

.:::Kszöntés:::. 

 

.:::MENÜ:::. 

 

.:::Tuining leírások:::. 

 

VERSENYNAPTÁRAK

 

CHAT 

Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 

Ösz látogatottság 

Indulás: 2004-06-23
 
.:::Hirek/Cikkek:::.
.:::Hirek/Cikkek:::. : Lexus LF-X és Toyota Crown Concept

Lexus LF-X és Toyota Crown Concept

  2005.01.10. 20:09

Nagyon valószínű, hogy a Lexus LF-X és a Toyota Crown Concept tanulmányokat hamarosan szériaautókként látjuk viszont.

Lexus LF-X és Toyota Crown Concept


Nagyon valószínű, hogy a Lexus LF-X és a Toyota Crown Concept tanulmányokat hamarosan szériaautókként látjuk viszont.

Az Egyesült Államokban egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek egy új járműfajta képviselői, amelynek közös jellemzője a luxuslimuzinokéval vetekedő hosszúság, az átlagosnál nagyobb, de a hobbiterepjárókét el nem érő magasság, a nagy lökettérfogatú, legalább V6-os motor, és az összkerékhajtás. Az amerikai piacon eléggé érdekelt Toyota, illetve luxusmárkája, a Lexus e feltételeket tökéletesen kielégítő modellt eddig nem kínált. S még legalább két évig még ezután sem fog, ám lehet, hogy 2005-ben már a Lexust is fel kell venniük a listájukra azoknak, akik ilyen autó megvásárlását fontolgatják. Természetesen csak akkor, ha a híreszteléseknek megfelelően az októberben, Tokióban LF-X (Lexus Future Crossover) néven bemutatott koncepcióautót elkezdik sorozatban gyártani. Ezt valószínűsíti, hogy a Tokióban kiállított tanulmány olyannak tűnt, amelyet csupán néhány lépés választ! el a futószalagtól.

Megszellőztetett tulajdonságai alapján az LF-X veszélyes ellenfélnek látszik. Csaknem ötméteres hosszúságával és kis híján kétméteres szélességével a tengerentúli vevők számára rokonszenves méretű, hiszen ekkora alapterületen szellős utasteret lehet kialakítani. A japán cég szakemberei éltek is a lehetőséggel, és már a tanulmány-kivitelt is hatülésesnek álmodták meg, mégpedig úgy, hogy három sorban két-két ülést helyeztek el. A harmadik sor azonban nem állandó, ülései a csomagtartó padlójából varázsolhatók elő. Ideiglenességük ellenére azonban az ott helyet foglalók szórakoztatása ugyanúgy nem maradt mellékes, mint az első és a második sorban ülőké, ugyanis a kardánalagút számukra is rejt egy DVD filmek nézésére is alkalmas, folyadékkristályos képernyőt.

Ám nemcsak az utasoknak jutott LCD kijelző, hanem a vezetőnek is, de neki mindjárt egész sorozat. Ebből egy a navigációs rendszer térképét jeleníti meg, kettőre ellenben teljesen új feladat hárul. Az LF-X légellenállás szempontjából kedvező, áramvonalas formáját a tervezők nem kívánták lerontani, ezért a visszapillantó tükrök helyett kamerákkal pásztázható a mögöttes forgalom.

Ám nemcsak a szórakoztató és tájékoztató rendszerek elektronikusak, hanem az irányító berendezések egy része is. A kormányzás tisztán elektromosan, minden mechanikus kapcsolatot nélkülözve működik, ezért is lehet az autót nem kormánykerékkel, hanem a repülőgépekéhez hasonló kormányszarvval irányítani.

A tengerentúli vásárlók minden bizonnyal az LF-X hajtáslánca ellen sem emelnek kifogást. A kiszemelt 4,3 literes, 320 lóerős V8-as ugyanannak az erőműnek javított változata, amely már a jelenlegi GS-ben, LS-ben és SC-ben is sikert aratott. Ehhez a gyár várhatóan hatfokozatú automata sebességváltót csatlakoztat, amelyen keresztül a motor mind a négy, 21 colos méretű kereket hajtja. Utoljára, de nem utolsósorban az LF-X áramvonalas, dinamikus és elegáns formája is olyan, amely ellen aligha emelhet bárki szót. Ha benne fedezhetjük fel az eddigi unalmas vonalvezetést felváltó új irányzatot, akkor a Lexus valószínűleg nagyobb eladási sikerek felé néz, mint korábban bármikor.

Ha az LF-S-ről azt állítottuk, hogy állapota sorozatgyártás-közeli, akkor a Toyota tanulmányára, a Crown Concept néven kiállított járműre egyenesen azt kell mondanunk, hogy teljesen kész autó. Erre vall nemcsak külseje, hanem elegáns utasterének kialakítása is, amely minden különlegességtől mentes, hagyományos megoldásokra épül - ellentétben magával az autóval, amelynek karosszériáját úgy képezték ki, hogy a lehető legkisebb tömeg mellett utastere minőségi, csendes és biztonságos legyen. A tömeg-megtakarítás egyik jele az alumínium első segédváz és a futómű, amely elöl dupla keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros rendszerű.

A motor sem átlagos, a 250 lóerős, V6-os erőmű hengereibe ugyanis közvetlenül fecskendezik be a benzint.

Újdonság a hatfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automatikus sebességváltó, amelyből kardántengely továbbítja a hátsó kerekekhez a forgatónyomatékot. A Crown Concept elektronikus szerkezetekben is bővelkedik.ß Az elsők között kapja meg az új, integrált menetstabilizáló rendszert, a 30 km/óránál kisebb sebességnél is használható követőradart, az adott esetben a kormányzást magára vállaló sávtartó automatikát, és az elkerülhetetlen baleset esetén biztonsági intézkedéseket tevő Pre-Crash Safety rendszert.



S hogy miért érdekes számunkra egy közeljövőbeli japán belföldi modell? Azért, mert lehet, hogy ez az autó a világ más tájain, így Európában is feltűnik majd, de már Lexus emblémával.
Szöveg: Gajdán Miklós

 

Üdv

 

Vekker

 

Számláló

TRY.HU
 

Boldog névnapot!

 

Naptár 2005

2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 

Víszaszámolás

Csak hónap, nap, óra, perc és mp van hátra Újévig!!!
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

UTOLSÓ MÓDOSÍTÁS

 

<bgsound src="http://www.lord01.extra.hu/k.mp3" loop=1>
Webstyle produced NavBar hitetlenhomepage
Vendégkönyv Képek Hirek/Cikkek Autó tuning Versenynaptárak

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!