A Suzuki
mérnökei mindezt felülmúlták. Az eredmény egy nagyszerû gép 56 ccm-rel növelt
lökettérfogattal: bemutatkozik a 2005-ös Bandit 650 és Bandit 650 S. 656 ccm-es
lökettérfogatú motorblokk amely bõséges, ugyanakkor jól kezelhetõ teljesítményt
biztosít széles fordulatszám-tartományban. Mindez eredeti-új köntösbe
csomagolva, állítható kormánnyal és ülésmagassággal, ugyanakkor kisebb
összsúllyal, valamint ABS-szel szerelt változatban is. Készen áll arra, amit
csinálni szeretnél. Akár egy rövid útra a városban, egy vidéki túrára vagy éppen
egy többhetes nyaralásra. Egyedül vagy egy baráttal. Ellopva sok-sok rajongó
szívét, ami - legalább is a versenytársak szerint - kriminális.

Nagyobb motor, még bõségesebb teljesítmény
A Suzuki
Bandit blokkja olyan fejlesztéseket rejt, mint a SCEM (Suzuki Composite
Electrochemical Materials - vagyis a Suzuki speciális hengerfal bevonata)
valamint a SACS (Suzuki Advanced Cooling System - Suzuki levegõ-olaj
hûtésrendszer), amely nagy múltra tekint vissza, és kiállta az idõ próbáját. A
legegyszerûbben kifejezve négy henger, hengerenként négy szeleppel, dupla
vezérmûtengely, felülvezérelt felülszelepelt elrendezéssel, valamit
hatsebességes erõátviteli rendszer. 65,5 mm-es furat, 48,7 mm-es löket, 656 ccm,
valamint 0,744:1 furat-löket arány.
Az
újraformált, domború, öntött-alumíniumötvözet dugattyúk, 10,5:1 sûrítési arányt
biztosítanak, a fölsõ kompressziógyûrûk midegyikét crome-nitrid bevonattal
láttak el. Az új bevonat vékonyabb erõsebb és tartósabb a hagyományos króm
bevonatokhoz képest. A nagyobb lökettérfogat több erõt biztosít az alsó és
középsõ fordulatszám-tartományokban, jobban reagál a gázadásokra, ezáltal
csökken a reakcióidõ, valamint a nagyobb teljesítménynek köszönhetõen a
kigyorsítás is erõteljesebb a többi középkategóriáshoz képest.
Mindegyik
hengerhez egy-egy 32mm-es Keihin CVR 32 porlasztó valamint elektronikus
pillangószelep-állás érzékelõ kapcsolódik, ez utóbbi lehetõvé téve a
motorelektronika számára hogy a gyújtást a pillangószelep nyitáshoz hangolhassa,
csökkentve ezzel a reakcióidõt.

Az új,
könnyített 4 az egybe rozsdamentes acél kipufogórendszer katalizátort is magában
foglal, csökkentve ezzel a károsanyag kibocsátást, valamint ellátták a Suzuki
speciális PAIR rendszerével (Suzuki Pulsed AIR - Szakaszos, másodlagos
levegõ-befecskendezõ), a károsanyag-kibocsátás további csökkentése érdekében. A
PAIR rendszer tiszta levegõt enged a kipufogó-csatornába, hogy elégesse a
robbanás után fennmaradt szénhidrogéneket.
A 2005
Bandit két friss verzióban kerül piacra. A hagyományos 650 idom nélküli, a 650S
pedig a fejidomos változat. Mindkét verzió lényege a blokk illetve a váz,
amelyeket mindkét motornál rendkívül attraktívra terveztek. A Bandit 650
integrált vázburkolatot kapott, a kormánynyak és a tank közé, valamint egy
áramvonalas sportos elemet a fényszóró és a mûszerek közé. A Bandit 650 S egy
kompakt, divatos fejidommal látták el, amelybe integrálták a V alakú dupla elsõ
fényszórókat. A tervezéskor használt szélcsatorna pedig lehetõvé tette az idomok
légterelõ képességének tökéletesítését, csökkentek a turbulenciák, hatékonyabbá
téve ezzel az idomzatot. A magasított plexi opcióként rendelhetõ. A benzintank
578 mm hosszú, ez 30 mm-rel rövidebb, mint a korábbi verziónál, segítve ezzel a
még tökéletesebb üléspozíció kialakítását. A tank -legnagyobbként az
osztályában- 20 liter térfogatú. Az ülésmagasság 20 mm-nyit állítható 770 és 790
mm között. Szintén állítható a kormánymagasság, 10 mm-rel, így minden motoros
saját magára szabhatja a motorját. A kompakt farokidom lehetõvé teszi opcionális
nyeregtáska felszerelését.

ABS-szel vagy anélkül
Mindkét
modelltípus rendelhetõ ABS-es változatban is. A digitálisan vezérelt ABS
figyelemmel követi a fékkarra ható erõt illetve a kerék sebességét, és
összehangolja a fékerõt az út tapadási tulajdonságaival. Mindkét verzión (az
ABS-esen és az anélkülin egyaránt) elöl 290 mm-es kéttárcsás fékek kétdugattyús
féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsák, és a korábbinál kompaktabb, 2 dugattyús
féknyergek dolgoznak. Mindkét modell analóg fordulatszámmérõvel, digitális
kilométerórával szerelt, ez utóbbi kijelzi emellett a megtett távot, az
üzemanyag visszajelzõt, valamint egy órát. A ledes kijelzõk az
üres-helyzetjelzõt, az olajnyomás-visszajelzõt, a reflektor bekapcsolt állapotát
jelzik. Amikor a jármû nem mozog, a kilóméteróra helyén a GSF modellnév jelenik
meg.
A váz dupla
bölcsõváz, nagy szilárdságú acél csõbõl. A hátsó lengõkar téglalap
keresztmetszetû szelvénybõl került kialakításra, a hátsó lökésgátló a
lengõkarhoz progresszív himbarendszerrel kapcsolódik.
A
tengelytáv 1440, a villaszög 26 fok az utánfutás 108 mm. A 41 mm átmérõjû
hagyományos elsõ villák esetében újdonság az állítható rugóelõfeszítés.
Könnyûfém, alumínium öntvény kerekek, 17" méretben. Mindkét modell esetében
alapfelszereltség mind az oldaltámasz, mind a középsztender.

Sokoldalúság, kényelem stílus
Nagyobb
szabadság, nagyobb erõ, nagyobb teljesítmény. A 2005 Bandit 650 és 650 S
mindenben többet nyújt, mint az eredeti Bandit, a Suzuki valaha gyártott
legnépszerûbb középkategóriás modellje. Annyival többet, hogy a versenytársak
szerint az már-már kriminális. Akármit is tennél egy középsúlyú utcai motor
nyergében, a Bandit készen áll rá. Szerezd meg még ma.


Mûszaki
adatok
motor típusa: |
4 ütemû,
léghûtéses, DOHC, 4 hengeres |
lökettérfogat: |
656 ccm |
teljesítmény: |
|
nyomaték: |
|
furat x löket: |
65,5 x 48,7
mm |
sûrítési viszony: |
|
keverékképzés: |
Keihin CVR 32
karburátor |
váltó: |
6 sebességes
mechanikus |
villaszög,utánfutás: |
26 fok / 108
mm |
váz: |
Dupla bölcsõ
acél váz |
teljes hossz: |
2110
mm |
teljes magasság: |
1090/1235
mm |
teljes szélesség: |
770
mm |
tengelytáv: |
1440
mm |
hasmagasság: |
135
mm |
ülésmagasság: |
állítható,
770-790 mm |
száraz tömeg: |
201/204
kg |
felfügesztés: |
elöl: 41 mm-es
teleszkóp, tekercs-rugó, teljesen állítható rugó-elõfeszítés hátul:
központi rugóstag, olajcsillapítás, tekercsrugó, 7 állásban állítható
rugóelõfeszítés, csillapítás 4 fordulatban állítható |
fék: |
elöl: 2
dugattyús féknyergek, 290 mm-es tárcsával hátul: 2 dugattyús 240 mm-es
tárcsával |
abroncsok: |
|
gyújtás: |
|
üzemanyagtartály: |
20
liter |
színek: |
fekete ezüst piros kék | |