Padlógáz

Welcome  

 

.:::Kszöntés:::. 

 

.:::MENÜ:::. 

 

.:::Tuining leírások:::. 

 

VERSENYNAPTÁRAK

 

CHAT 

Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 

Ösz látogatottság 

Indulás: 2004-06-23
 
.:::Hirek/Cikkek:::.
.:::Hirek/Cikkek:::. : Jaguar XJ

Jaguar XJ

  2005.01.10. 20:04

Könnyű és finom Kívülről alig lelni nyomát, mégis a Jaguar XJ alapjaiban megújult. Karosszériája acél helyett alumíniumból készül, futóműve légrugós, motorjai erősebbek, sebességváltója vadonatúj. Ezek együtteseként nagyszerűen vezethető, igazi ragadozó született, olyan, amelytől teljes joggal retteghet a konkurencia.

Jaguar XJ


Könnyű és finom

Kívülről alig lelni nyomát, mégis a Jaguar XJ alapjaiban megújult. Karosszériája acél helyett alumíniumból készül, futóműve légrugós, motorjai erősebbek, sebességváltója vadonatúj. Ezek együtteseként nagyszerűen vezethető, igazi ragadozó született, olyan, amelytől teljes joggal retteghet a konkurencia.

Nemrég több típus megvásárlását is mérlegelhette, aki luxusautót akart venni. A piacon megtalálta az Audi A8-astól kezdve a 7-es BMW-n és a Lexus LS 430-ason keresztül egészen a Mercedes S osztályt. Annak viszont viszonylag kicsi volt a valószínűsége, hogy a Jaguar XJ neve is szóba kerül a válogatásnál - leginkább azért, mert az 1994-ben megjelent, tehát már kissé koros modell több szempontból sem állta a küzdelmet a szóba jöhető vetélytársakkal szemben. Ezért már-már úgy látszott: nemhogy nem sikerül új vevőket elcsábítania a többiektől - ami hosszabb távon egyenlő a biztos kimúlással, hanem még a márkahű vásárlók is átpártolnak más céghez. Valami alapvetően újjal kellett tehát kirukkolni ahhoz, hogy a gyárnak nem kívánatos folyamat megforduljon. És pontosan ez történt! A régi X! J-t úgy dobták a sutba, ahogy volt, és vadonatúj autóval rukkoltak ki, olyannal, amelynek csak stilisztikai megoldásai emlékeztetnek a korábbi kivitelre.

A hagyományos formai elemek továbbörökítése azonban talán túl jól is sikerült, mert aki mellett elsuhan egy XJ, nem biztos, hogy azonnal megmondja, a régi volt-e, vagy az új. Sziluettjük ugyanis nagyon hasonló, elölnézetben pedig ugyanúgy a két első fényszórópár, és a hozzájuk vezetett kettős motorháztető-domborulat határozza meg az új XJ arculatának karakterét, mint a régiét. Mindennek tetejébe még a hűtőrács formája is hasonló. Rövid összevetés után azonban már feltűnik, hogy csak hasonló, mert az új keskenyebb a réginél. További megkülönböztető elem, hogy a motorháztető közepén, a szélvédőig végigfutó sáv jóval markánsabb.

A szemünk belül sem akad meg egyetlen korszakalkotó formai újításon. Középen
ugyanúgy patkóalakú konzol emelkedik, alatta a J-alakú kulisszában vezethető váltókarral, a faborítás is hagyományos, az analóg óra pedig egyenesen azonos azzal, mint amelyik a régiben szolgált. Csak a műszerblokknál van annyi eltérés, hogy a korábbi autóban a faborítástól három külön cső vezetett a műszerekig, az újban egy közös kivágáson belül válnak külön a műszerek.

Amennyire konzervatívan őrzi hagyományait külsőségeiben az XJ, legalább annyira forradalmi megoldásokat találunk a fényezés, illetve a ruha alatt. Az első újdonság valóban mindjárt a lakkrétegek alatt található, ugyanis a teljes gyártósort lecserélve az új XJ karosszériáját már alumíniumból készítik. A könnyűfém alkalmazásának köszönhető megtakarítás nem elhanyagolható, mert a csavarószilárdság 60 százalékos növekedése mellett az üres karosszéria csupán 220 kilogrammot nyom - 140 kilogrammal kevesebbet, mintha acélból volna. De nem csak a felépítmény készül alumíniumból, hanem a rugózatlan tömegek csökkentése érdekében a futómű összes lengőkarja is. Mivel az autó viszonylag csekély saját tömegéhez képest a terhelhetőség - legalábbis a luxusautók szintjén - nagy, ezért szinte elkerülhetetlenné vált egy újabb technikai trükk, a légrugózás bevetése. De nem ám csak úgy magában, hanem a cég saját, CATS (Computer Active Technology Suspension) elnevezésű kétfokozatú adaptív lengésc! sillapításával ötvözve. Az automatikus, kézzel át nem állítható rendszer komfortos és sportos beállításokat ismer, s egy további szolgáltatással is bír: az útfekvés javítására 160 km/órás sebességnél 15 milliméterrel "megülteti" az autót.

Ha nem is ilyen radikálisan, de megújult a motorválaszték is. Mivel a programba felvették
a márka többi típusából már ismert 238 lóerős, háromliteres V6-ost, így 1997 után ismét van a kínálatban XJ6-os. A V8-as motorok a régi blokkon alapulnak, de két új főtengellyel. Az egyik, 76,5 milliméteres lökettel 3,5, a másik, 90,3 milliméteressel 4,2 literes a lökettérfogat. A továbbra is XJR elnevezésű csúcsváltozatban természetesen ez utóbbi dorombol a motorháztető alatt, de megint csak magától értetődően - kompresszorral megspékelve. Legnagyobb teljesítménye így a korábbi 363 helyett 395 lóerő.
Valamennyi motorral a ZF hatfokozatú automatáját társítják, az egyes modellek különböző vonóerő-igényét a végáttételek változtatásával elégítik ki. Az S-ből már ismert szerkezet az XJ-ben is bizonyítja képességeit. Nagyon finoman kapcsol felfelé és lefelé, és villámgyorsan vált vissza két-három fokozatot is, ha a gázpedál lenyomásának intenzitásából arra következtet, hogy a helyzet megoldása a lehető legtöbb lóerő mozgósítását követeli meg. Márpedig a legkisebb motornál ez gyakran megtörténhet. Elég egy emelkedőkkel sűrűn telitűzdelt országút, s mindjárt kiderül, hogy csak úgy tudunk tempósan előrejutni, ha a padlóhoz ragasztjuk a gázpedált. Ugyanez az XJR-rel már ritkábban fordul elő, mert az autó a kompresszor halk surrogása mellett félgázon is úgy szökell kanyartól kanyarig, hogy a négy malomkeréknyi tárcsafék és a vészfékrásegítő aktív közbelépésére is szükség van, hogy megzabolázza a másfél tonnás alumínium-zuhatagot. Mert száznyolcvannal azért mégsem illik beleesni egy! derékszögű kanyarba... De száztízzel már lehet: a változó áttételű és sebességfüggő szervokormány pontosan teszi a dolgát, a CATS sportfokozatának hála, a karosszéria meg sem billen, a 255/40-19-es Pirelli Zerók pedig mintha karmokat eresztettek volna az aszfaltba. Az egészben az a legszebb, hogy a menetstabilizáló eközben jelét sem adja létezésének. Nem ideges fajta!

Az új XJ-ben éppen az a legdöbbenetesebb, hogy több mint háromméteres tengelytávja, ötméteres hossza, és másfél tonnától kezdődő tömege ellenére olyan könnyen kézben tartható, mint egy kisautó. Ugyanakkor belül minden, a kategória által megkövetelt luxussal felszerelték és - végre - helyhiánnyal sem kell küszködni. Vagyis az új XJ-ben minden együtt van ahhoz, hogy a vásárlók és a konkurencia figyelmét is felkeltse.

 

Üdv

 

Vekker

 

Számláló

TRY.HU
 

Boldog névnapot!

 

Naptár 2005

2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 

Víszaszámolás

Csak hónap, nap, óra, perc és mp van hátra Újévig!!!
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

UTOLSÓ MÓDOSÍTÁS

 

<bgsound src="http://www.lord01.extra.hu/k.mp3" loop=1>
Webstyle produced NavBar hitetlenhomepage
Vendégkönyv Képek Hirek/Cikkek Autó tuning Versenynaptárak

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!