Y2K
2005.01.10. 19:20
Helikopterrel az utakon!
Y2K (master) 2005.01.06. 19:52
Helikopterrel az utakon!
Helikopterrel az utakon!
Mint szinte minden abnormális dolog ez is az USA szüleménye. Alapesetben egy
motorban található erőforrás az dugattyúsmotor, de ha az ezt leváltó technikát
nem is találták még ki, de egy mellette nyugodtan használható őrültséget azért
igen. Az mára már biztos, hogy a közutakon kóborló sok önjelölt szervdonor
könnyedén tovább növelheti az adrenalinszintjét! Az Y2K nem egy egyszerű motor és aligha megy el mellette valaki
úgy, hogy még egy pillantást sem vet rá. Eme csodás (?) gép tulajdonosa
mindenképpen kilóg az átlag dragmotorosk közül. Az újvilágban működik az a
kis cég melynek a neve Marine Turbine Technologies (MTT). Ez a kis cég fogja a
kiharcolt (a maximális üzemidejüket elért) Rolls-Royce Allison 250 típusú
gázturbinás helikoptermotorokat és beépítik egy közúti motorba. Maga a motor
teljesítményéről annyit, hogy 5 személyes helikoptereket mozgatott a levegőben
minden megerőltetés nélkül. Alapanyagból nincs hiány elvégre az USA-ban évente
tucatszámra selejteznek le ilyen motorokat. Az MTT foglalkozott már Hot Rod
stílusú kisteherautóval, ipari tűzoltókészülékekkel és katonai illetve sportcélú
szállítóhajók készítésével is. Pár éve gondoltak egyet és belevágtak az első Y2K
elkészítésébe. Az Y2K jelenleg a leggyorsabb szériában gyártott motorkerékpár az
utakon. A 2003-as gyári adatok így néznek ki: » 320 lóerő(233,6 kw) 52000-es
kompresszorfordulaton » 576,3 Nm nyomaték » 2 sebességes automata
váltó » 226, 8 Kg tömeg » 402.3 km/h (250.0 mph) végsebesség » 9,8
másodperces negyedmérföldes gyorsulás (1 kicsit lomha) » 34 literes
üzemanyagtartály » 0-365 Km/h gyorsuláshoz 15 másodperc szükséges Ráadásul ez a helikopterszív mindezt gázolaj elfogyasztásával teszi
(dieseles motor?) A motor úton tartását egy személyautónak is megfelelő
tengelytáv is hivatott elősegíteni. A motor maga csak fél óráig képes üzemelni
egy tank benzinnel (68 liter/óra - talán 1 picit húzós) és akár némi
halláskárosodást is szenvedhetünk motorozás közben, elvégre plasztikba csomagolt
reptéri zajt kapunk. Maga a motor úgy negyvenmillió forintba kerül, de
ennyiért azért valamivel praktikusabb és valamivel szolidabban evő csúcsgépet is
tudunk venni (Suzuki Hayabusa - sux japán moci) De azért egy ilyennel megjelenni
azért nem kis belépő (mindenki eszi a kefét, hogy neki miért nincs ilyenje).
Amúgy a motor már a filmes szereplésen is túl van. Pár képkocka erejéig
szerepelt a The Torque (A vas) címmel ellátott feledhető mozifilmben. A
sebességőrült motorosoknak mindenképpen ajánlott, bár nagy rá az esély, hogy a
sofőr már nem sokáig fogja növelni az országában az átlagéletkor!   
|