MOTOR TUNING
2005.01.28. 21:40
TUNING

Ábra 1: Alpina motor. Jól látható a kép
közepén a 2 darab Weber ikerkarburátor
BMW 1600 ccm
40 mm-es ikerkarburátorral kb. 100-105 PS.
Megmunkált hengerfejjel és 40 mm-es dupla porlasztóval max. 110 lóerő.
Megmunkált hengerfejjel, 300 fokos vezérműtengellyel, speciális dugattyúkkal,
10,5-11:1 sűrítéssel és sportkipufogóval 130-145 PS. 324 fokos
vezérműtengellyel, teljes átalakítással és sportkipufogóval kb. 150-155 lóerő.
Teljes átalakítással, nagyobb szelepekkel, 45 mm ikerkarburátorral és
versenykipufogóval (Gruppe2 versenymotor) kb. 175 PS.
BMW 1800 ccm
40-es ikerkarburátorral kb. 105-110 PS.
Megmunkált hengerfejjel és 40 mm-es dupla porlasztóval max. 115 lóerő.
Megmunkált hengerfejjel, 300 fokos vezérműtengellyel, speciális dugattyúkkal,
10,5-11:1 sűrítéssel és sportkipufogóval 140-155 PS. 324 fokos
vezérműtengellyel, teljes átalakítással és sportkipufogóval kb. 155-165 lóerő.
Teljes átalakítással, nagyobb szelepekkel, 45 mm ikerkarburátorral és
versenykipufogóval 185 PS fölött.
BMW 2000 ccm
40-es ikerkarburátorral kb. 115-125 PS.
Megmunkált hengerfejjel és 40 mm-es iker-porlasztóval max. 130 lóerő. Megmunkált
hengerfejjel, 300 fokos vezérműtengellyel, 40-es dupla karburátorral, nagyobb
sűrítéssel és sportkipufogóval 135-145 PS. Megmunkált hengerfejjel, 300 fokos
vezérműtengellyel, 45-ös ikerkarburátorral, speciális dugattyúkkal, nagyobb
sűrítéssel (10,5-11:1), sportkipufogóval és nagyobb szelepekkel 150-170 PS.
Teljes átalakítással, 324 fokos vezérműtengellyel kb. 170-190 lóerő. Teljes
átalakítással, nagyobb szelepekkel, Kugelfischer befecskendezővel és
versenykipufogóval (Gruppe2 versenymotor) 200-220 PS.
SPECIÁLIS MOTOROK
Alpina tuning kit
Az Alpina tuning kit egy komplett
ikerkarburátor sorból áll. Ez tartalmazza a 2 db Weber dupla karburátort, a
szívósort, légszűrőt és rudazatot, amely mind az 1,6, 1,8 Literes és 2 Literes
motorhoz jó. Teljesítménynövelése az egy karburátoros modellhez képest 15-18
PS.
Alpina tuning kit speciális
hengerfejjel
Teljesen megmunkált hengerfej nagyobb
sűrítéssel és más vezérműtengellyel. Megfelelő BMW 1602/1802/2002 és 2002ti-hez.
Teljesítménynövekedés kb. 25 PS-től (1602/2002ti) 40 PS-ig
(2002).
Alpina Seciálmotor 1600 ccm/1800
ccm
Teljesen újraépített motor megmunkált
hengerfejjel, sport vezérműtengellyel, nagyobb szelepekkel, 11:1 sűrítéssel, 2
Weber 45DCOE karburátorral, sportkipufogóval 140-155 PS érhető
el.
Alpina Seciálmotor 2000
ccm
Teljesen újraépített motor TI dugattyúval,
megmunkált hengerfejjel, sport vezérműtengellyel, 10:1 sűrítéssel, 2 Weber
40DCOE karburátorral, sportkipufogóval 150 PS érhető el.
Alpina Seciálmotor 2000
ccm
Teljesen újraépített motor spec.
dugattyúval, megmunkált hengerfejjel, sport vezérműtengellyel, nagyobb
szelepekkel, 11:1 sűrítéssel, 2 Weber 45DCOE karburátorral, sportkipufogóval és
légszűrővel 160 PS érhető el.
Alpina Speciálmotor 2000 ccm
(tii)
Teljesen újraépített motor, megmunkált
hengerfejjel, sport vezérműtengellyel, 10,5:1 sűrítéssel, módosított
Kugelfischer befecskendezővel, sportkipufogóval 150 PS érhető
el.
Alpina versenymotor 1600-2000
ccm
Teljesen újraépített motor spec.
dugattyúval, megmunkált hengerfejjel, verseny vezérműtengellyel, nagyobb
szelepekkel, 11:1-nél nagyobb sűrítéssel, 2 Weber 45DCOE karburátorral, verseny
kipufogóval 175 PS (1600 ccm) ill. ca. 200 PS (2L) érhető
el.
Alpina versenymotor 2000
ccm
Teljesen újraépített motor spec.
dugattyúval, megmunkált hengerfejjel, verseny vezérműtengellyel, nagyobb
szelepekkel, 11:1-nél nagyobb sűrítéssel, Kugelfischer befecskendezővel, verseny
kipufogóval 220 PS érhető el.
Schnitzer tuning kit
A Schnitzer tuning kit egy komplett
ikerkarburátor sorból áll. Ez tartalmaz 2 darab Solex dupla karburátort (40PHH),
szívósort, légszűrőt és rudazatot, amely az 1,6 és 2 Literes motorhoz jó.
Teljesítménynövelése az egy karburátoros modellhez képest 15-18
PS.
Schnitzer tuning kit speciális
hengerfejjel
Teljesen megmunkált hengerfej nagyobb
sűrítéssel és más vezérműtengellyel. Megfelelő BMW 2002-höz.
Teljesítménynövekedés kb. 38-40 PS.
Schnitzer - hengerfej
Speciális, teljesen megmunkált hengerfej,
nagyobb sűrítéssel és más vezérműtengellyel. Megfelelő BMW 1600 TI, 2002 és 2002
TI-hez. Ikerkarburátorral a teljesítménynövekedés kb. 15-40
PS.
Schnitzer Speciálmotor 2000
ccm
Speciál motor 2 db 45mm karburátorral,
speciális hengerfejjel, sport vezérműtengellyel, nagyobb sűrítéssel, sport
légszűrővel. Teljesítmény: 150 PS.
Schnitzer Rallyemotor 2000
ccm
Speciál motor 2 db 45mm karburátorral,
rallye légszűrővel és speciális kipufogóval. Teljesítmény: 175
PS.
Schnitzer Versenymotor 1600
ccm
Speciál motor 2 db 45mm karburátorral vagy
Kugelfischer befecskendezővel, könnyebb kupplunggal és verseny kipufogóval.
Teljesítmény: 160-170 PS.
Schnitzer Versenymotor 2000
ccm
Speciál motor 2 db 45mm karburátorral vagy
Kugelfischer befecskendezővel, könnyebb kupplunggal és verseny kipufogóval.
Teljesítmény: 200-205 PS.
Tuning otthon:
40 mm-es ikerkarburátor: 15-18
PS
Sportlégszűrő: 2-4 PS
Légszűrő nélkül: 5 PS
Elektromos ventilátor: 4
PS
Könnyített lendkerék: 2-3 PS (10% nyomaték
növekedés)
Sportkipufogó: 5-7 %
Hengerenkénti leömlő: 3
%
...és a tuningoláshoz szükséges
kellékek:
Vezérműtengely
(2840,
2920,
3040,
3160,
3280,
3360)
WEBER duplaporlasztó (újonnan megvenni nem
olcsó mulatság)

Sportlégszűrő

Sportkipufogó

|